top of page

פעילות CIMI בשל המצב באוקראינה



ועד מנהל וצוות העובדים של המרכז להגירה בינ"ל ולקליטה כואבים ומודאגים מהלחימה באוקראינה והמשבר ההומניטרי. בישראל, יש כ-5,000 מהגרים ומהגרות עבודה שהגיעו מאוקראינה לענפי בניין וסיעוד

אנו ב-CIMI מנסים לעשות המיטב כדי להקל את שהותם בישראל בתקופה קשה זו.

כ-2,500 מאותם עובדים הגיעו לעבוד בענף הבניין במסגרת הסכמים בילטרליים, בהליך גיוס מוסדר ומקצועי של CIMI עבור רשות האוכלוסין וההגירה, ואף קיבלו תכנית אוריינטציה מקצועית עם נחיתתם כדי לסייע בקליטה בישראל. בשל המצב, אנו מלווים את העובדים באופן צמוד באמצעות מרכז הפניות למהגרי עבודה ע"י מתורגמניות בשפה הרוסית והאוקראינית והעברת מידע שותף בקבוצות אפליקציית וייבר. לנוכח המצב אף הורחב המענה של מרכז הפניות בשעות נוספות. בתיאום עם רשות ההגירה, אנחנו מתווכים בין בעיות העובדים ליחידות השונות כדי לסייע בהקדם. מצד העובדים עולות שאלות ובקשות שונות: עובדים המעוניינים לחזור ולהתנדב במלחמה, להביא את משפחותיהם לישראל, לסייע למשפחות שנותרו באוקראינה ולסייע לאלו שיצאו לחופש מולדת ומעוניינים לחזור. בשעה זו אנחנו רוצים לחזק את ידי הארגון השותף של CIMI הנמצא באוקראינה - "Great Idea"

דברי יו"ר העמותה, ארנון מנטבר: "נושא הפליטות בעולם קשה וסוער ורק הולך וגובר. CIMI תבחן את דרך המעורבות שלה בנושא הפליטים בעולם בעת משבר. האם יש ביכולתנו להתערב ואם כן, איך? האם באמצעות שותפות עם גופים מתנדבים, ממשלות או באופן ישיר כאשר יש לנו תרומה ייחודית. כואב הלב לראות את הסבל האנושי המיותר והאכזר ואי אפשר לעמוד מנגד".


בצילום: פועלי בניין מאוקראינה שהגיעו לישראל ב-2021 במסגרת ההסכמים הבילטרליים

bottom of page